Persoonlijk gesprek

Waarom een gesprek?

Wat is uw vraag, uw situatie of idee? In een persoonlijk gesprek probeert de medewerker van het sociaal team dit samen met u helder te krijgen. Zo kan de medewerker goed met u meedenken. Het is de bedoeling dat er na dit gesprek een plan is waarmee u verder kunt, een oplossing op maat. Uiteraard helpt het sociaal team u daarbij als u dat wilt.

Waar voert u het gesprek?

Het gesprek vindt plaats op een plek waar u zich prettig voelt. Dit kan bij u thuis zijn, maar ook ergens anders.

Mag u iemand uitnodigen?

Ja, u mag altijd iemand uitnodigen om aanwezig te zijn bij het gesprek. Denk aan een familielid, kennis, buurtgenoot, mantelzorger of ervaringsdeskundige, zoals bijvoorbeeld een ouderenadviseur van een ouderenbond. Als u wilt kan het sociaal team ook zorgen voor een gratis, onafhankelijke cliëntondersteuner om u te ondersteunen tijdens het gesprek.

Hoe bereidt u zich voor?

U kunt alvast nadenken over wat uw vraag, aanbod of voorstel precies is en wat u zelf kunt regelen. Kunnen familieleden, buren of vrijwilligers met u meedenken of u helpen? Wat ziet u zelf als oplossing? De oplossing die u samen met het sociaal team afspreekt zet u in een ondersteuningsplan.